יורם קראוס – עמותת עוגן

January 22 2024Cfao

שלום, כאם יורם קראוס. שבוע לאחר טבח 7.10.23 , הקמתי את עמותת עוגן ביחד עם דניאלה פז ומספר שותפים נוספים , מתוך חשיבה על היום שאחרי .

היום שאחרי הוא היום בו המלחמה תסיים והתושבים ירצו לחזור לישובים, ,אבל לאן הם יחזרו לישובים הקיים שלהם ? האם הישובים הקיימים ידעו לתת לתושבים את איכות החיים הנחוצה לפיתוח הקהילה, את הבטחון ? והאם הקיבוצים והמושבים בעוטף ידעו לגדול ולהתפתח.

העמותה שמה לרגליה את הפיתוח הקהילתי ואת התכנון הקהילתי ,והכוונה היא לקחת את רצונות הישובים , ואת הצרכים של כל ישוב בנפרד ובתאום עם הקהילות לתכנן ולבצע עבורם את מבני הקהילה שיגרמו לישוב שלהם לשמור על הנרטיב של הישוב, ויגרמו לאנשים לרצות לחזור לישוב ויגרמו לאנשים נוספים רצון לבוא לגרו בכל ישוב ,שכן תהיה קהילה חזקה עם יכולות.

יורם קראוס. עמותת עוגן

כל החזון הזה מתבסס על תרומות ועל העינות של תורמים בחו”ל , ואנחנו מגלים כי ישנו רצון עז לפתח את עוטף עזה ואת הישובים בו ותורמים רבים מחו”ל מעוניינים לתרום שכן הבנה כי ישראל חזקה ,וישראל בריאה תקטין את האנטישמיות בעולם .

העמותה מביטה בעוטף בשלש רמות שכל אחת יכולה לעמוד בנפרד אך הן מסוכרונות במטריצה אחת.

השכבה הראשונה הינה – שכבת הישובים והתכנון הקהילתי וחוסנם -איכות חיים ובטחון , וגידול הקהילה בהתאם לצרכי כל ישוב בנפרד.

השכבה השניה הינה – המועצות האזוריות – משאבים פיזים, משאבים אנושים , ואלו פרויקטים יצרו מקומות עבודה ויעלו את הרצון הקולקטיבי לגור בעוטף.השכבה השלישית הינה- שלשת הישובים -שדרות, נתיבות ואופקים , כיצד אנחנו משלבים את הישיבוים בפיתוח העוטף, שכן לישובים אלה יש משמעות אדירה להצלחת העוטף.

העמותה משלבת את שלשת השכבות לידי מטריצה אחת ויצרת את תכנון של העוטף ובכך גורמת למרכז להגיע לפריפריה ולהיפך. המהלך הדו סיטרי הזה , יעלה את הפיריון , את איכות החיים ויהווה מודל כיצד ניתן לתכן , לנהל ולבצע פרויקט ענק לטובת הישובים כאשר התושבים שותפים לתכנון וליצירת הצרכים של כל ישוב בנפרד וסכרון הצרכים לכלל האזור.

הכותב הוא יורם קראוס, מטפס הרים, יזם, מנכ”ל.

#יורם קראוס
#עמותת עוגן
Share: