גורג ורור על שוק הפשפשים של יפו

January 22 2024Cfao

שוק הפשפשים של יפו הוא אחד מהשווקים הצבעוניים והיפים בישראל, כך מסביר גורג ורור שגדל ברחובותיה של יפו וכיום הוא איש עסקים מצליח. בשוק פשפשים, מסביר ג’ורג’ ורור, תוכלו למצוא חפצים שונים, עתיקות, בגדים ופריטי ריהוט. כל מיני מטבעות עתיקים, תמונות וכל מיני דברים חדשים לצד משומשים. השוק נמצא ביפו, במתחם הרחובות עמיעד, עולי ציון, יהודה מרגוזה ורחוב בית אשל מקום מומלץ לטיול של יום שישי בוקר.

בשוק תוכלו למצוא גם מסעדות, בתי קפה ופינות חמד מעולות. בסביבת השוק מתחם יפו העתיקה, בתי מלון ונמל יפו. מקבץ מעולה של מקומות לביקור בכל שעה של היום.

שוק הפשפשים של יפו הומה אדם בכל ימות השנה. הוא מהווה מוקד משיכה למבקרים, לתיירים ולחובבי מציאות וחפצי יד שנייה.

בשוק נערכים סיורים מודרכים אבל אפשר לטייל באופן עצמי וליהנות לא פחות. מבקרים בסמטאות יפו עוברים פעמים רבות דרך השוק. החנויות והדוכנים קבועים בדרך כלל, אך ניתן גם למצוא בו דוכנים של כאלה המציעים באופן עצמאי את מרכולתם. על המדרכות בשוק תוכלו למצוא עודפי סחורות ישנות וחדשות, חפצים עתיקים, פריטי נוסטלגיה וחפצי גרוטאות.

ההיסטוריה של שוק הפשפשים

אזור השוק, כמו אזורים אחרים ביפו, שימש קבוצות צלבניות שחיו באזור, אך נהרס והוקם מחדש בתקופה העות’מאנית. השוק עצמו פועל במקום מהמאה ה-19, תקופה בה פרחו חיי מסחר מקומיים ויפו שימשה עיר נמל ומרכז לעולי רגל. בתקופת המנדט הבריטי, התגבש השוק לעיצובו הנוכחי.

בשנת 2001, יזמו עיריית תל אביב ומשרד התיירות תוכנית שימור ושיקום של השוק, ותוכנית ארוכת טווח של החייאה עירונית של האזור.

במתחם השוק הוקם “מרכז עמיעד” המשמש כמרכז לתערוכות, ירידים ומופעים, תכנון כיכר הרוכלים המוצללת, שיקום הרחובות סביב ועוד. במקביל נפתחו במתחם גלריות וחדרי סטודיו של אמנים, מסעדות ומסעות.

כתוצאה מכך ניכרת עלייה בביקוש לרכישת דירות באזור, כחלק מתופעה כללית יותר של רכישת דירות באזור דרום תל אביב, מקום שנחשב סביבת מגורים ציורית. לאורך רחוב בית אשל נבנו מספר פרויקטים למגורים ומלונאות.

בספטמבר 2018, מגזין התיירות הידוע Time Out פרסם רשימה של 50 השכונות “המגניבות ביותר בעולם”. המגזין דירג את שוק הפשפשים במקום ה-16 בנימוק: “יפו מתפוצצת משילוב מרהיב בין ישן לחדש.

לידיעת המטיילים והמבקרים, מתחם השוק מחולק ל-3 אזורים: אזור אחד שהוא מבנה עם 2 רחובות פנימיים מקורים להולכי רגל, אזור שני שהוא מגרש פתוח (“שוק עמיעד”) שסביבו יש מחסנים של עיריית תל אביב-יפו ושל הסיטונאים, ואזור שלישי שהוא “מדרחוב עולי ציון” שבו ישנם חנויות, מסעדות ובתי-קפה ומדרחוב משולב של מכוניות והולכי רגל.

#גורג ורור
#שוק הפשפשים
Share: