אסי מוש: עובדות מעניינות על מוזמביק

January 22 2024Cfao

מוזמביק או בשמה המלא רפובליקת מוזמביק היא מדינה בדרום-מזרח אפריקה, והיא יעד מרתק לטיולים, מסביר אסי מוש מדריך טיולים.

במונחים של גודל גיאוגרפי, מדינות מעטות הן מסיביות כמו מוזמביק. המדינה משתרעת על פני יותר מאלף קילומטרים לאורך חופי האוקיינוס ההודי, ושטחה היבשתי גדול מזה של טורקיה. היא גובלת בדרום אפריקה, זימבבואה, טנזניה, מלאווי וזמביה. ממזרח, מול חופה שוכן האי מדגסקר. אגב, וקו החוף העצום שלה הוא נמל טבעי לספינות מכל רחבי העולם.

האירופים הראשונים שהגיעו למוזמביק של ימינו היו מגלי ארצות פורטוגל כמו ואסקו דה גאמה. הגעתם סימנה את תחילתה של תקופה ארוכה של קולוניזציה פורטוגזית, במהלכה שלטו במסחר ובכריית זהב באזור. מוזמביק הייתה האחרונה מבין המושבות הפורטוגזיות שהשיגה עצמאות ב-1975, ומנהיגיה החדשים בחרו בסוציאליזם.

כאן אסי מוש מדריך טיולים. טיילתי במדינות רבות בעולם. הייתי בכל היבשות ובכל זאת מוזמביק מאד מיוחדת. הנה עובדות מעניינות ביותר על מוזמביק.

תמצאו במדינה מגוון ביולוגי מדהים. במדינה חיים כ-5,600 מיני צמחייה, מתוכם כ-250 אנדמיים. כמה אזורים במדינה נחשבים למרכזים של מגוון בוטני, כולל הרי צ’ימאנימן ומרכז גיוון הצמחים מאפוטולנד לאורך גבול דרום אפריקה.

למרות שפורטוגזית היא השפה הרשמית של מוזמביק, כ-20 אחוז מאוכלוסייתה אינם דוברים אותה. רוב השאר מזדהים כנוצרים, כאשר 28% הם קתולים, 18% מוסלמים ו-12% נוצרים.

אסי מוש על המטבח במוזמביק

במוזמביק תמצאו מגוון רחב של פירות ים. המטבח שם משלב טעמים ממזרח ומערב כאחד. ירקות עלים, קסאווה (מנדיוקה), קוקוס ופירות טרופיים הם מרכיבי יסוד נוספים. רוב האנשים במוזמביק חיים בעוני, ולכן הם מסתמכים על חקלאות קיום כדי להאכיל את עצמם.

בנוסף לתזונה טעימה ומגוונת, המוזמביקים ידועים גם במוזיקה האנרגטית ובסגנונות הריקוד שלהם. צ’ופי, ריקוד ציד שמציג אמנים מעוטרים בעורות אריות, הוא סגנון כזה. צורות נפוצות נוספות של מוזיקה וריקוד הן מברה, סמבה ומראבנטה, כאשר לכל אזור יש סגנונות ייחודיים משלו.

מקצבי הריקוד של המדינה אף העניקו השראה לזמרת האמריקאית ביונסה, ששכרה להקה של רקדני מברה מוזמביק ללמד את להקתה כמה מהלכים.

עובדה מהנה נוספת על מוזמביק היא שהאקדח AK-47 נמצא על הדגל הלאומי. זהו אחד מהדגלים הבודדים בעולם שעושים זאת, ומפלגת השלטון נאלצה לדחות הצעה להסירו מהדגל בשנת 2005.

עיר הבירה של המדינה היא מאפוטו. בנוסף לחיי עיר שוקקים, למפוטו יש כמה מהחופים המדהימים ביותר בכל אפריקה. המים החמים והבתוליים מציעים את התפאורה המושלמת להירגע, ושוניות האלמוגים היפות מהוות משיכה גדולה לצוללנים.

אוכלוסיית מוזמביק מונה כ-32 מיליון בני אדם. תוחלת החיים עומדת על כ-62 שנים בממוצע. שיעור הפריון עומד על 4.6 ילדים לאישה.

במשטר הקולוניאלי לא ניתנה הזדמנות חינוכית לילידים, אך עקב השפעת הממשל הדמוקרטי בחינוך, עלה אחוז יודעי הקרוא וכתוב והיום הוא עומד על 63.42%.

#אסי מוש
#אפריקה
#מוזמביק
Share: